Předem musíme upozornit, že JUDr. Hofmann měl/má více firem. V posledním období se dá jeho autodoprava nazvat rodinným podnikem - JUDr. Hofmann má firmu v Německu, přes jejíž organizační složku provozoval dost otřesným způsobem několik vnitrostátních linek, z nichž poslední skončily na přelomu let 2007/2008. Paní Hofmannová má firmu Eurolines Česká republika, která jezdí linku do Banské Bystrice (střídavě se SAD BBDS). Tato firma vždy představovala civilizovanější tvář Hofmannovic podnikání. Samozřejmě mluvíme jen o posledních několika letech, protože Hofmannovo vlastnění a vytunelování ČSAD Klíčov by bylo na delší povídání...
Hofmannova vozidla bychom rozdělili do dvou kategorií - nové vozy a "dědictví ČSAD Klíčov" aneb co se podařilo uchránit před exekucemi. Do první kategorie patří žlutý Ford Transit, který si Hofmannovi pořídili patrně jako dárek k Vánocům v roce 2004. Přesně o dva roky později jim Ježíšek nadělil hodnotnější dárek - Arwaye. Mezi vozy ex-Klíčov patří samozřejmě Granusy, C935E, Berkhof a zřejmě i LC735. Transit jezdil kdysi hlavně linku na Liberec a občas některou z jiných linek nebo posilu do Banské Bystrice. Nyní se objevuje sporadicky - naposledy byl viděn v roce 2007 jako předvánoční posilu linky na Slovensko. Arway je nějaký poněkud chudě vybavený prototyp. Jezdí do BB a dokud měl Hofmann i vnitrostátní linky, jel třeba i do Jemnice. Granusů bylo víc. V posledním období byly viděny RZ 3S1 3892, 93 a 94 střídavě na dvou různých vozech (vozy jsou snadno rozlišitelné podle barevného provedení zadního čela - viz fotografie dole v tabulce). Naposledy byl jeden z nich viděn v provozu někdy koncem léta nebo na podzim 2007. C935E jezdívala totéž co teď Arway a z neznámého důvodu zmizela během roku 2006, v provozu se znovu objevila až v roce 2008. Nějakou dobu pak jezdily do BB Granusy, LC735 a různí smluvní dopravci. Berkhof pocházel taky z Klíčova, ale údajně o něj Hofmann přišel, provozovala ho nějaká cestovka na jižní Moravě a pak se Hofmannovi podařilo ho získat zpět. Pak jezdil (mimochodem, v otřesném stavu) silnější spoje linky do BB - pátky apod. - místo C935E. Myslím, že dojezdil začátkem roku 2006. LC735 bývala už koncem roku 2005 odstavená na Černém Mostě jako "záloha" linky na Liberec a díky tomu vypadala čím dál tím hůř, ale kvůli ztrátě C935E musela ještě skoro celý rok 2006 pilně jezdit, a to i mezinárodní linku. Myslím, že její definitivní konec nastal se zakoupením Arwaye. Když o zážitcích z jízdy s tímto vozem napsala článek redaktorka Busportálu, kdy mimochodem zmínila značné stáří autobusu, Hofmann na to hned reagoval s tím, že je z roku 1995. Ale to je nejspíš nesmysl.
Z dob, kdy autor tohoto článku neměl o Hofmannově vozovém parku takový přehled (do roku 2004), je mu známo pouze to, že měl také C934, pak několik vrakovitých sedmistovkových Karos, které za pakatel skoupil a provozoval do první vážnější závady, dalšího Berkhofa a do roku 2002 i flotilu Ikarusů 280.10 ex ČSAD Nymburk, které provozoval na Štěchovicku. Ale to je stejně víceméně historie.
Nyní Hofmann má už jen linku do Banské Bystrice a na ní nasazuje Arwaye. Je otázka, jestli jako zálohu nebo eventuální posilu ještě drží v provozuschopném stavu některého Granuse a jestli náhodou neprodal Transita, pro nějž by měl takřka nulové využití (dříve jezdil i vnitrostátní linky, zatímco nyní připadá v úvahu už jen posila linky do BB). Ale to ví asi jen on sám...
000395 Banská Bystrica - Prievidza - Trenčín - Brno - Jihlava - Praha
V provozu je jeden pár spojů denně (Pha 11:00 - BB 20:05, BB 5:20 - Pha 14:30).
800905 Strání - Veselí nad Moravou - Kyjov - Brno - Jihlava - Praha
Vnitrostátní úsek linky 000395.
Vozový park
 SPZ/RZ |
 typ/
série |
 výr. č.
(nové) |
 vyroben
(zařazen) |
 vyřazen
(šrotace) |
 foto |
 poznámka |
AKV 43-63 | Karosa C 934 | | | 2003 | | |
AR 29-15 | Karosa LC 736.40 | 30734 | 1991 | ? | | |
AX 10-90 | Karosa LC 736 | | | 2006 |  | |
NBA 30-39 | Ikarus 280.10 | | | ? | | |
NBA 37-00 | Ikarus 280.10 | | | ? | | |
NBA 37-01 | Ikarus 280.10 | | | ? | | |
PBA 42-42 | Karosa C 734.00 | 7405 | 1984 | ? | | |
3A8 8137 | Ford Transit | | 2004 | |  | |
5A2 0723 | Berkhof | | | 2006 |  | ex 3B6 3000 |
6A9 9964 | Irisbus Arway | | 2006 | |  | |
3S1 3891 | Karosa C 935 | | | | 
 | možná ex AKV 74-45 |
3S1 3892 | Granus H10-11 | | | | 
 | |
3S1 3892 3S1 3893 3S1 3894 | Granus H10-11 | | | | 


 | |
|